سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گلایه شهروندان از کمبود خطوط ریلی از  مبدا مشهد به شهر‌های شمالی کشور | تصمیم‌گیرنده تهران است

  • کد خبر: ۱۹۶۰۰۶
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
گلایه شهروندان از کمبود خطوط ریلی از  مبدا مشهد به شهر‌های شمالی کشور | تصمیم‌گیرنده تهران است

به گزارش شهرآرانیوز اواخر تابستان امسال بود که در گزارشی در صفحه صدای مردم، از وضعیت نبود بلیت قطار برای بازگشت زائران و تردد دانشجویان به شهر‌های محل تحصیل نوشتیم. حالا بعد از گذشت بیش از دو ماه از انتشار آن گزارش و پایان بازه زمانی اوج تردد مردم، هنوز برخی از شهروندان از نبود بلیت قطار برای تردد به شهر‌های شمالی کشور گلایه دارند.

نگرد نیست!

شهروندی با ارسال پیامکی به ستون حرف مردم برایمان نوشت: «متولیان راه آهن استان در تخصیص ناوگان ریلی از مشهد به سمت شهر‌های شمالی کشور تجدید نظری داشته باشند. تعداد زیادی از دانشجویان و حتی زائران وقتی به سایت‌های معتبر خرید و فروش بلیت قطار مراجعه می‌کنند برای هیچ تاریخی بلیت قطار موجود نیست. این چه وضعیتی است؟ الان فصل اوج حضور مسافر نیست. با این حال بلیت قطار وجود ندارد.»

شهروند دیگری با ابراز گلایه از نبود بلیت قطار در سایت رجا گفت: «روز گذشته برای خرید بلیت قطار به سایت رجا مراجعه کردم از مبدأ مشهد به مقصد رشت هیچ بلیتی وجود نداشت! در داخل سایت با اینکه هزینه بلیت هم برای روز‌های آتی افزایش چشمگیری داشت روی همه روز‌ها مُهر «تمام شد» درج شده بود. لطفا این موضوع را به گوش مسئولان راه آهن برسانید و پیگیری کنید.»

شهروند دیگری نیز بیان کرد: «پیگیری کنید چرا راه آهن مشهد با وجود این حجم از درخواست‌ها از مبدأ مشهد به مقصد شهر‌های شمالی برای خرید بلیت قطار، سیاست افزایش ناوگان و ظرفیت را لحاظ نمی‌کند؟ مگر قرار نبود خط ریلی مشهد_گرگان راه اندازی شود تا قسمتی از نیاز مردم مرتفع شود؟ چرا خبری از بهره برداری این پروژه نیست؟»

به دنبال پیگیری درخواست‌های شهروندان مدیر روابط عمومی راه آهن استان می‌گوید: سیاست گذاری برای اینکه چه تعداد قطار و با چه ظرفیت و کیفیتی از مشهد به سمت شهر‌های شمالی تردد داشته باشد در دست راه آهن استان نیست و برعهده مسئولان در تهران است.

جواد معراجی فر با بیان اینکه در تهران بنا به نیاز احصا شده از سوی استان‌ها برنامه ریزی تردد قطار‌ها انجام می‌شود، بیان می‌کند: بنابراین نتیجه این برنامه ریزی از پایتخت به ما ابلاغ می‌شود. ما به عنوان راه آهن استان تنها مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

تصمیم‌گیری پایتخت نشینان

او اظهار می‌کند: ما پیشنهاد‌ها و درخواست‌های مردم را به مسئولان در تهران منعکس می‌کنیم. در نهایت بر‌اساس ظرفیت موجود و نیاز استان‌ها برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود. به گفته معراجی، در سطح کلان کشوری تعداد رام‌های قطار به نحوی تخصیص داده می‌شوند که در مجموع مردم کل کشور از یک عدالت نسبی خطوط ریلی برخوردار شوند.

مدیر روابط عمومی راه آهن استان در خصوص آخرین وضعیت خط ریلی راه آهن مشهد_ گرگان نیز بیان می‌کند: راه اندازی ریلی قطار مشهد_گرگان به موضوع توسعه خطوط ریلی مرتبط است. متولی آن هم حوزه توسعه زیرساخت‌های ریلی شرق کشور است.

معراجی فر می‌افزاید: تا زمانی که خطی به بهره برداری نرسیده باشد در اختیار ما قرار ندارد. راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه خطوط ریلی فقط بهره بردار است و توسعه خطوط جزو وظایف و اختیارات راه آهن نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->